Support

Alla användare stöter förr eller senare på något problem som måste lösas. En snabb och bra support är en god investering. Detta ger arbetsro, skapar effektivitet och är viktigt för att få en kostnadseffektiv och väl fungerande IT vardag. Ett telefonsamtal till oss räcker många gånger för att få hjälp och en förklaring av problemet.

För att enklare kunna förstå hur problemet uppstår, tyda ett felmeddelande och samtidigt kunna göra en åtgärd eller bara visa, kan vi också koppla upp oss och fjärrstyra din dator för att lösa problemet.

Fjärrstyrning av dator

Klicka på bilden här intill så kan vi enkelt ansluta till din dator hjälpa dig. När du klickar på länken kommer du få en fråga om att spara eller köra. Välj kör och godkänn sedan de följande frågorna att du vill köra programmet. I vissa webbläsare finns bara alternativet ”spara fil”. Filen laddas då ner till mappen ”Hämtade filer” där man kan dubbelklicka på den och sedan starta programmet.
Läs upp sedan upp ”Ditt ID-nummer och lösenord” så kan vi ansluta till din dator och fjärrstyra den.

När supportsessionen sedan är klar är det bara att stänga programmet med krysset i överkant av fönstret och allt är avslutat.